"a compliance auditor, an event planner, a full time wife of MF and a mummy to little adinda "

-mJ


Wednesday, 6 February 2013

blessed!

Saya percaya Allah itu Maha Berkuasa
Allah itu ada untuk hambaNya, sentiasa ada
kadang kadang bila saya pandang belakang,
bersyukur saya Dia bagi saya kekuatan
biar saya saja tahu apa guna kekuatan saya tu,
cukuplah untuk saya papah diri bangun dan senyum untuk berada di mana saya ada sekarang

setiap sakit dan penderitaan memang dibalas bahagia
doa itu benteng kita, benteng yang Maha Kuat
Persetankan apa saja orang cuba lakukan tapi ingatlah kita ada Dia

Seorang manusia tak lari dari dugaan, dari musibah
dan setiap manusia yang didatangkan dugaan itu Allah cuma menguji
menilai kesabaran dan mahu kita dekat dengan Dia
orang yang kuat bukan orang yang menang dengan kata
 tapi orang yang percaya salah betulnya dihitung Allah
yang yakin Allah itu Maha Adil

tidak saya mengatakan saya manusia paling kuat
tidak pula saya katakan saya terlalu bertuah
bagi saya semua orang ada kekuatan masing masing
Allah sentiasa menduga dan terpulang kita untuk melawan dugaan itu

perjalanan hidup kalau sentiasa cantik pun tak menarik
ada sebab untuk setiap yang berlaku dan kita kena berserah
saya bersyukur sebab saya rasa nikmat Allah
saya lihat betapa dia memberi bahagia

Biarlah orang buat kita, biarkan
orang yang menyakitkan orang lain takkan bahagia
kalau bahagia pun Allah akan bagi kita lebih bahagia
sebab tu orang cakap balasan itu hak Allah
tak perlu susah susah


sekarang bahagia dengan kehidupan yang ada
kurang lebih yang penting kita syukur dengan apa yang kita ada
hidup bukan perlumbaan, tak perlu bandingkan hidup dengan orang lain
masing masing ada bahagian dia

Alhamdulillah, saya bahagia dan makin tersenyum
dah ada keluarga sendiri, menanti teman baru hidup kami
semoga bahagia ini kekal dunia akhirat
saya tak minta apa apa dah, sudah cukup indah yang ada depan mata :)

No comments:

Post a Comment