"a compliance auditor, an event planner, a full time wife of MF and a mummy to little adinda "

-mJ


Thursday, 25 August 2011

'kita nak kawen la ngan awak'

getting married?
what is the best thing about getting married?
selain dari kita dapat hidup dengan orang yang kita sayang?
terlalu banyak keindahannya

memang saya belum lagi dan masih menunggu beberapa purnama
chewah ayat nak purnama saja kan
tapi apa yang buat saya rasa 'yes,im ready and so into getting married'
sebab saya percaya kenapa Tuhan jadikan kita berpasangan
dan kenapa Dia merukunkan perkahwinan
sebab marriage yang orang dok sebot gerbang tu memang satu pintu
pintu kita ke arah kebaikkan

responsiblenya si suami,dia raih pahala
kasih sayang si isteri bagi,dia raih pahala
setiap perbuatan dalam rumahtangga tu
yang elok dan membahagiakan pasangan equal to pahala
berkahwin saja dah dapat pahala
jauh dari zina dan maksiat
sebab tu orang yang nak bina masjid syaitan suka kacau
sebab tu ada saja dugaan dan gangguan
tapi percayalah niat yang baik Tuhan tahu

bercinta memang indah
tapi bercinta secara halal tu saya tahu pasti lebih indah
ada  siapa siapa nak hidup single,'no string attached'
sampai bila bila?
kalau ada sila angkat tangan,saya nak carikan teman

memang kita dengar sekarang orang kahwin,cerai,kahwin,cerai
sebab apa?sebab asasnya tak cukup
memang dugaan banyak,tapi yakinlah pada Dia
kenapa nak takut kahwin sebab masa lampau kita?
kenapa nak takut kahwin sebab kita pernah buat silap?
setiap manusia tak sempurna
bagi saya kahwin itu pintu untuk sempurna
we perfect each other..pernah dengar ayat tu kan?


cerai tu satu benda yang tak siapa suka
Allah pun murka
dimadukan tu sentiasa akan ada hati yang terluka
jadi kenapa kita nak kena pikir benda benda ni
yang penting kita cari bahagia
bukan sibuk jadi negative thinker

bila kahwin,kita kahwin dengan keluarga masing masing juga
itu pun satu benda yang saya sangat seronok pasal kahwin
family saya tak besar,jadi dapat tunang family ramai saya boleh tumpang meriah
dan saya pun bagi sorang anak lelaki untuk mama
family kami tak ada lelaki untuk pimpin kami
jadi jumpa someone yang boleh jadi kawan mama saya bersyukur

saya nak kami berdua bahagiakan semua orang
biarlah mama dan juga mama lebih happy lepas marriage ni
saya nak jadi anak and menantu yang baik
walaupun banyak kekurangan tapi saya percaya jadi diri sendiri tu yang terbaik
saya nak ikhlas sayang mertua macam mak ayah sendiri

banyak betul ayat 'saya nak',hopefully 'saya berjaya buat'

haish..sebak pulak buat entry ni

saya sangat berharap ikatan yang bakal dibina beberapa purnama lagi ni
(purnama ye,bukan bulan)
sesuatu yang bahagia untuk kami dan family
semoga semuanya lancar dan dimudahkanNya





1 comment:

  1. ok ko dah gatal sangat nak kawen,
    i get it..

    hahahahahaha..

    :)

    ReplyDelete