"a compliance auditor, an event planner, a full time wife of MF and a mummy to little adinda "

-mJ


Thursday, 16 June 2011

siapa kamu di internet

mungkin anda anda semua mengenali saya hanya melalui blog ni
ada yang kenal kan tapi saya rasa kebanyakkannya hanya kenal sepatah dua je tentang saya.
dalam dunia yang judgemental ni,kita semua memang suka nilai sikap orang
kadang betul,kadang salah
yelah,kepesatan laman laman sosial,blog and whatever connect us kadang kadang membuka pekung sendiri
sebab tu la kita kena berhati hati.
tak salah nak letak gambar,tak salah nak cakap apa rasa hati tapi ada caranya
satu perkataan.RESPECT
we can be freaking angry,seronok dan berlagak in a good manner kan?
yg penting kunci dia respect perasaan orang dan keadaan sekeliling kita.

ye,kita boleh cakap..'suka hati aku la perempuan,ni blog aku'
tapi kita pula membuka pekung kita sendiri
nak rasa marah,be general
nak tunjuk hot,jangan letak gmbr seperti nak jual diri
nak kongsi gembira,jgn sampai tak ingat dunia
nak cerita sedih,nak burukkan orang..
pikir masak masak kawan

and if u really want to post all those private info and pictures of yours
make yourself private instead.erm,there's a private option just in case you dont know
then you dont have to bother calling people stalkers

jangan sampai teknologi bersosial ni menjatuhkan maruah kita
jangan sampai buka pekung and kebodohan kita
kau boleh kata,korang tak kenal aku nak judge aku
tapi hell no,trust me you're what your FB,TWITTER and BLOG are

saya?inilah saya..
saya memang nak cerita pasal love saya
berangan nak simpan blog ni sampai tua
nama pun i speak love kan..

saya pun suka nak cakap apa saya rasa pasal surrounding saya
pasal apa jadi kat saya
but preferred it to be tersirat.
biarlah masalah yang cuba dikongsi tu orang orang tertentu je yang dapat maksudnya
dan pasal gembira,yang gembira saya memang kongsi terang terang
pasal perasaan,pasal love
tapi itu memang terang terangan cerita saya
bukan kisah terlarang

paham kan?
jangan manipulasi ruang yang ada
privacy is privacy
jangan biar semua orang tahu sisi hitam kita
itu baik jadi rahsia

pasal facebok
lately facebook status saya banyak terisi quote quote best dari tumblr
tujuannya?saya memang amik quote jika ada kena mengena
dan kadang kadang nak bagi orang berpikir

tapi kalau saya update psl saya nak makan nasi tu
tak payahlah sibuk pikir ye
bagi saya marah atau gembira
masih ada lapik dan bahasa yang sesuai untuknya

jangan jual cerita dan tagih simpati di social network
seriously orang boleh sense anda pathetic
be careful of what you thought you're promoting
people may get the other meaning

you can control the informations shared
boleh pilih nak add orang bagi fb penoh
boleh juga pilih untuk limit connection to known friends sahaja
jadi jangan bising pasal stalker
jangan bising orang cerita hal kamu

atleast show only the positive side of you la dalam social network ni
nanti marah pulak kalau orang cakap you have a negative vibes kan?

4 comments:

  1. aaww.thank you for reading ;)

    ReplyDelete
  2. suke2..
    ade maksud tersirat post akak nie..huhu

    ReplyDelete
  3. nape sye bru bce yg nie? agak ketinggalan sdikit. haha

    ReplyDelete