"a compliance auditor, an event planner, a full time wife of MF and a mummy to little adinda "

-mJ


Wednesday, 1 June 2011

rindu

bila sebut pasal rindu
kita akan cakap kita rindu kalau orang tu jauh or tak depan mata je ke?
penah tak rasa rindu pada orang yang ada dekat dengan kita?
mungkin sangat dekat,mungkin sangat rapat
tapi kita masih rindu

mungkin orang tu ada depan mata
tapi kita masih rindu,masih rasa rindukan sesuatu dari dia
mungkin orang tu dekat sangat
tapi kita rindu juga,masih rasa getar getar dada

memang itu yang perlu
biarlah bila dekat kita rindu bila jauh kita tambah rindu
itu tanda kita tak pernah jemu dan kita tak pernah luput sayang

buktinya,hari hari kita jumpa ibu kita
tapi bila kita renung wajah dia masa dia tonton tv
pernah tak hati kita terusik?rasa rindu?
rindu nak peluk,nak dibelai rambut macam kecil kecil dulu
tapi memang  agak tebiatlah  kalau tibe tibe melompat pegi kat ibu yang kusyuk tengok AF
dan minta dibelai,mungkin tangan yang singgah di pipi


rasa itu..
rasa rindu itu bukan wujud saat kita jauh,saat kita tak berjumpa je
rindu tu existance nya kekal,sentiasa ada
untuk orang yang kita sayang yang kita cinta

puitis sungguh rasa mengarang pasal rindu
tak tahu lah kalau korang
tapi saya sentiasa ada rindu untuk orang yang saya sayang
bila saya tengok muka mereka
bila kami dekat tapi tak berkata kata
rindu datang


jangan nak simpan simpan
pikir pikir bila perlu cakap i miss u,atau mengaku tengah rindu
mengaku je bila kita rindu

walaupun dekat

esok lusa kita tak tahu
mampu lagi ke kita cakap kita rindu depan depan muka orang tu
mampu lagi ke kita dengar orang tu kata dia rindu kita

saya mengaku
saya rindu mama,rindu nak tidur dengan dia
saya rindu baba,rindu nak cium pipi dia
saya rindu tok,rindu nak borak dengan dia
saya rindu kawan kawan saya,rindu nak gelak ketawa
saya rindu adik adik saya,rindu nak layan kerenah mereka

dan walaupun hari hari jumpa,
saya rindu tunang saya
saya masih rasa rindu nak tengok lesung pipit dia
masih rindu nak gaduh,ketawa,sendawa dengan dia
masih lagi rindu

rasa rindu ni biarlah makin lama makin ada
makin jauh makin bertambah

tak lama lagi rindu ni jadi teman saya
rindu tu jadi perkataan wajib
haaihhh

tak lupa saya rindu arwah aki dan yang da pergi tinggalkan saya sampai bila bila
ralatkan bila kita dah tak boleh cakap rindu kat mereka?
Al-fatihah

2 comments:

  1. sy pon rindu akak ! ;)
    kalo kite ckp rindu dkt org tu takpe ke kak?nnt tkt org tu tak suke je.

    ReplyDelete
  2. mine..im follow u dear..follow me back k

    ReplyDelete