"a compliance auditor, an event planner, a full time wife of MF and a mummy to little adinda "

-mJ


Monday, 18 April 2011

bercinta di lorong seni

di lorong seni buat pertama kali
kita bercinta layan halwa telinga
walaupun selama ni memang jiwa muzik
tak pernah lagi menjejakkan kaki
untuk sekali dalam sejarah
saya dan dia terhegeh hegeh ke putrajaya

atas tuntutan mahu melihat performance MELODISASTER
menyokong kawan sahabat taulan
kami pun layan baik punya gig hari tu
sumpah,awak sangat best

tibe tibe teringat sofi n ali..dah pulak?HAHA

sekarang kita dah ada hobi baru

lepas ni AKAR pula ye
fynn jamal ke?ok?

jiwa seni kita sudah kembali
ini lebih menenangkan bukan?


cant wait for the next one bebeh

ouh ye,sebelum tunggu AKAR
kita kena pergi konsert JB dulu..
demi tuntutan adinda adinda
HUHU
khas untuk tatapan dla nyonya!;p

Thursday, 14 April 2011

payung

'can i be your only umbrella?'
boleh sangat!
lusuh mana payung tu nanti pun saya tetap nak pakai
u're the only umbrella i have that sheltered me through the rain
and i'll be your only umbrella too
jangan berhujan,jagan takut dilanda ribut
i'll be there to comfort you
insyaAllah

encik, u're the only payung
and will always be the only one
ela..ela.ela..eh!;)

Tuesday, 12 April 2011

tattoo saya ade nama awak

happier each day!YEA!

senyum itu satu sedekah
dan percayalah
awak sedekahkan saya sesuatu untuk buat saya senyum
terima kasih ;)

lagi seminggu maka officially saya ke study week
ini yang terakhir,insyaAllah!
semangat sudah mari,enjin sudah panas
pembakar semangat juga semakin berseri
dah tak payah pikir hal remeh temeh lagi

bahagia dalam kesibukan ini
bahagia walaupun ada yang cuba calari
yang penting awak beri bahagia
yang penting saya juga mahu beri awak bahagia

life is more colourful than it used to
jangan risau,saya senyum meleret kerana awak
jangan pening, saya dah tak sakit lagi
tak sabar menanti bahagia bahagia seterusnya
saya sudah sedia!

ironically, tsunami itu buat kita tambah sayang dan kuat kan?
ouh, thanks btw..haha

Monday, 11 April 2011

wireless heart connection

im ur wifi,always connected
always available,always reachable
never failed to stay thru days and night
within the radius
viruses and hackers tried to invade
but still im connected

only for user with valid ID and password
highly secure and not tolerable
not F.O.C and not that cheap
valid for chosen loyal customer only
terms and condition apply

Wednesday, 6 April 2011

cheesy smile

hari ini godek punya godek hard disk
ketawa sorang sorang
banyak weyh gambar best

dari zaman awak kurus sampai awak kembang
dari zaman saya gemok sikit sampai saya kurus semula
hilang sudah pipi bulat

awak,saya suka semua gambar ni
banyak kot sejarah
awak pun rindu nak tengok kan?
nah amik ni...tengokkkkkk
sikit sikit sudah ye

mari mengimbau kenangan terindah

tak gelak lagi ke ingat awak mms gambar pakai helmet?
atau
mengingatkan saya teruja hantar gambar dalam kelas ctu?
--
--
--
dan
gambar ini?

saat awak suka mengedit gambar ;)



kemudian kita lamaaaaa tak ambil gambar sama sama
rindu tapi sentiasa bertukar tukar mms waktu tu..
ingat lagi zaman awak di AADK?


 dan 
zaman zaman awal semester saya di UiTM shah alam?
(masih skema memakai matrix card!)

lepas tu..haaaa
gambar ni
gambar waktu travel penang-kl
gigih naik train
konon sebab susah nak jumpa,nak berborak sakan katanya
pinggang?hampir tercabut
best tak farizal?;p
dan lagi
dan lagi
gambar paling gonjeng di perhentian!


 (hensem rambut saya)

hmmmm..
lama jugak kita long distance kan?
sekali sekala jumpa
terhasil lah gambar malu malu macam kat bawah ni


 muka semua ala ala nervous

--
--
--
--
dan yang agak terkini
setelah jumpa selalu semula

dan dah hilang nervous
ambil gambar pun jadi macam ni
--
--
--
tarzan memang macam ni kot?

kelakar dan sgt menghiburkan
bolehlah bagi cicit tengok nanti
ni masa atuk muda,kacak kan?
ni masa nenek muda,ramping tak?

tapi kat sini kita letak yang suam suam je la
tunggu gambar lesen halal keluar nanti pula
;)

Tuesday, 5 April 2011

jalan ke depan sambil tersenyum

terkejar kejar
terlari lari mengejar waktu yang sentiasa padat
lagi dua minggu masa untuk mencurah kefahaman di atas kertas
pelajar tahun akhir?tak pernah saya sangka sudah tiba waktu ini
semoga semuanya berjalan lancar

zaman menelaah buku hampir ke kemuncak
lepas ini mahu ke alam dewasa
kerja cari rezeki
jaga suami jaga anak anak
rasa macam baru semalam bercerita tentang angan angan ini
tapi semuanya bakal tiba,tak sedar waktu berligar

HAIH
pantas dan deras arus perjalanan
rindu waktu lalu
ada waktu gembira,waktu  ketawa
dan waktu kelam
yang sedih kita ceriakan
yang  suka kita ingatkan
yang hitam kita buang
tapi setiap detik satu perjalanan
untuk satu lagi episod hari esok



semoga semua dibawah keredhaanNya
mari jalan terus ke depan sambil tersenyum..

Monday, 4 April 2011

anugerah

jika waktu berputar  itu satu kesalahan.aku kira waktu juga pasti mahu berhenti.jika ruang jarak itu satu kesalahan.aku kira jarak juga tidak mahu melangkah depa

saat jauh,saat sepi.saat dekat,saat senang.
itu semua satu anugerah.
jika kita tidak tahu menilai.
yang jauh pasti jadi sukar.
masa pantas pasti jadi hambar

yang kita simpan.yang kita rasa.yang kita milik.yang kita damba
itu bukan permainan.itu bukan cuma zahir.jadi itu juga anugerah
anugerah sifatnya  untuk dihargai.harga satu keikhlasan

pencuri hati mama

orang yang tahu jaga hati MAMA saya
dan tahu ambil berat tentang keluarga dan adik-adik
sangat mencuri hati saya
itu sangat penting sebab bila kita kahwin
kita berkahwin dgn keluarga masing masing juga ye
jadi whoever wins my mum's heart he wins me..
dan bertuahnya kamu jadi satu satunya lelaki yg diapprove mama
so jagalah hati dia
lebih dari hati saya pun takpa ;)
terima kasih sebab pinjamkan masa dan bahagia untuk kami
YEA!

Saturday, 2 April 2011

just the two of us


'maybe its true i cant live without you
maybe two is better than one'
i remember what you wore on the first day
u come into my life and i felt hey...
u know this could be something
coz when i close my eyes and drift away
i think of you and evrything's OK
i finally now believing..

~o~

tomorrow never dies

wee..sekarang sudah di rumah manis rumah
alhamdulillah,done with my presentation
and all d problems that had polluted my mind
had gone with the wind..
bak kata bakal mamaku, 
'biarkan ia berlalu mcm air sungai'..

hari dan detik dalam hidup semakin exciting
semakin happening.InsyaAllah
semalam,saya nampak sesuatu
sesuatu yang memang saya mahu lihat
saya lihat bahagia itu terang dan jelas
saya lihat senyum ikhlas
dan saya tahu pahit takkan berulang
u give me reason to stay
and i see that thru your brown eyes
i see that thru your warm smile

masa depan bukan ditentukan hari semalam
dan kesilapan adalah tetap kesilapan

ada orang kata saya tak patut percaya semua itu
tapi apa yang saya mahu kata
Allah itu ada,doa kita hanya patut pada Dia
dan Dia harapkan kita panjatkan syukur
dan redha dengan semuanya

jika kita bersangka BAIK,
baiklah jadinya
mulut mungkin boleh menipu
tapi tidak hati

Tuhan akan tunjukkan segalanya
tapi Tuhan juga tidak pernah mahu menyakiti hambaNya
kalau kita ikhlas tak perlu soalkan semua itu

saya lebih kenal cinta hati saya
saya bahagia dengan cinta hati saya
sekian,terima kasih ;)





Friday, 1 April 2011

forget d price tag

best way to know a woman is to be with her when u're POOR
best way to know a man is to be with him when he is RICH and FAMOUS
people changed cause of that
but some stay thru good and bad

~adapted and modified from Hanis Zalikha's tweet