"a compliance auditor, an event planner, a full time wife of MF and a mummy to little adinda "

-mJ


Thursday, 17 March 2011

karma

kata ALICIA KEYS,
'what goes around comes around,
what goes up might come down'

kata SAYA?
karma itu sesuatu yang mungkin bakal terjadi.
bila kita buat baik,orang tak kata 'may karma hits you'
orang kata 'may Allah bless you'.
tapi kalau buat jahat?karma tu mungkin terjadi.
dah biasa dengar kan bumi ni bulat,bumi ni macam roda.
semua orang tahu fakta bumi itu sphera.
macam tu jugak lumrah hidup manusia ni
kadang-kadang kita rasa kita tak buat jahat pun,kenapa orang buat kita macam ni.
ya, selalu sangat begitu
tapi bagi meleraikan rasa dendam di hati,rasa amarah yang meluap-luap
mungkin kita patut cuba faham yang kita pun mungkin ada khilaf di mana-mana
mungkin satu masa dulu,yang kita sendiri pun tak tahu kita tercalarkan hati sesiapa
sebab bukan niat kita

tapi KARMA..Tuhan bagi kita ujian,untuk hapus dosa-dosa kita.mungkin?

jadi bila orang punah remuk redamkan hati kita
kita anggap sahaja mungkin karma sedang melanda kita
mungkin Tuhan mahu hapus khilaf kita
dan kita pun mesti tahu orang yang menjahati kita dengan sengaja balasanNya sudah Tuhan janjikan
selagi dia tak sesal berhati hitam
jadi perlu kita dendam?
may karma hits you?
tak perlu..
tapi kita hadiahkan satu rasa bersalah dan rasa kesal dalam diri mereka
bila kita berjaya tersenyum walaupun diuji dengan hati-hati hitam yang cuba menjatuhkan

sabar itu ubat
karma itu buat kita redha dan menyesal dengan semua perbuatan silam
jangan disoal,ujian itu untuk orang terpilih




2 comments:

  1. "kadang-kadang kita rasa kita tak buat jahat pun,kenapa orang buat kita macam ni."

    btoi2, dla sllu ase cmnie.

    ReplyDelete
  2. tu la..dunia kan,haih!
    kita tak kacau orang mesti org syok kacau kite..
    xpela,kita dapat pahale kesabaran ;)

    ReplyDelete